fbpx

Cofnąć czas?


Blog / Aktualności 8 kwietnia 2019

Netflixowy debiut Black Mirror: Bandersnatch, zwrócił uwagę ludzi na interaktywną formę storytellingu.

Zauważono, że taka koncepcja znana głównie graczom, może zostać efektywnie przeniesiona na płaski ekran.

Black Mirror: Bandersnatch

SYFY (znane wcześniej jako Sci-Fi Channel) nie pozostaje w tyle i od maja umożliwi widzom przeżycie fabuły interaktywnego filmu ElevenEleven na kilka sposobów.

Eleven Eleven będzie nie tylko filmem używającym technologii VR (Wirtualna Rzeczywistość), ale doświadczymy też w nim AR (Rozszerzona Rzeczywistość).

Historia

ElevenEleven jest serią sześciu przeplatających się ze sobą historii, które dzieją się podczas ostatnich 11 minut i 11 sekund życia planety Kairos Linea.

Każda historia opowiada o życiu zwykłego mieszkańca małej stacji kosmicznej.

Barman-cyborg Xi, zmieniający kształty robot Viola czy pozbawiony skrupółów lider korporacji Ava to tylko połowa postaci, których losy będziemy mogli śledzić w wirtualnej rzeczywistości.

Widz będzie mógł poruszać się przez całe miasto niczym duch – eksplorując środowisko 3D, śledząc losy poszczególnych bohaterów przewijając czas w przód i w tył, sprawdzając jak owe historie się przeplatają.

Nowość?

Ta koncepcja nie jest nowa. Mechanizm jest znany choćby z Tacoma –  eksploracyjnej gry z 2017 roku wydanej przez studio Gone Home z Fullbright.

Tacoma była jednak bardziej grą niż to co daje nam EleveEleven.

Zamiast być niewidzialnym obserwatorem gracz wcielał się w rolę badacza rozwiązującego zagadkę tragedii na statku kosmicznym.

Oba dzieła natomiast umożliwiają satysfakcjonujące doświadczenie układania historii polegającym na byciu w odpowiednim miejscu i w odpowiednim czasie.

ElevenEleven wygląda inaczej na desktop VR, mobile VR czy mobile AR.

EE będzie dostępne na Oculus Rift, HTC Vive, Playstation VR oraz Samsung Gear VR.

Nie mamy pewności jak całość doświadczenia zostanie przeniesiona na AR, bo część z frajdy wynika z zanurzenia w VRowej historii.

Wczesne stadium AR nadal zmusza użytkowników do częstego klikania.

Dedykowane kontrolery i headsety VR pozwalają na sprawniejsze i bardziej intuicyjne przemieszczanie się po historii i czasie.

Nie mniej jednak – dobrze jest widziać taki model interaktywnej fikcji.

Docieranie technologii VR i AR do coraz większej ilości ludzi dając duże pole do popisu przyszłym twórcom filmów i gier.