fbpx

Ciekawostki – gry VR i nie tylko


Blog / Wirtualna rzeczywistość 2 listopada 2020

Kolejna porcja dotycząca gier w VR i nie tylko.

E-sport – wzrost zainteresowania

Wierzcie lub nie, e-sport ma swoje korzenie latach 60-tych ubiegłego wieku. Członkowie MIT’s “Tech Model Railroad Club” walczyli ze sobą w grze Spacewars, w której gracze pilotują uszkodzony statek kosmiczny z ograniczonym paliwem i amunicją, próbując przechytrzyć przeciwników.

Gracze musieli to zrobić podczas nawigacji swojego statku kosmicznego względem pola grawitacyjnego pobliskiej planety.

Ten moment jest uważany przez wielu za pierwsze wydarzenie w e-sporcie, a od tego czasu branża ta absolutnie eksplodowała.

Od tego czasu e-sport stał się jednym z najszybciej rozwijających się sportów wyczynowych na świecie, a obecnie jest na dobrej drodze do przekroczenia 1,5 miliarda dolarów przychodów w 2023 roku.

Ale ponieważ globalna pandemia zdziesiątkowała większość wydarzeń sportowych na żywo (choć rynek ten powoli powraca z ograniczoną frekwencją), e-Sport nadal posuwa się do przodu, wykazując 25% wzrost zysków podczas COVID-19.

Microsoft Flight Simulator VR

Nowy Microsoft Flight Simulator sama w sobie jest wciągającą grą na PC i możemy sobie tylko wyobrazić, jak dodanie warstwy realizmu w VR mogłoby to polepszyć.

Czy na pewno? Okazuje się, że Microsoft właśnie otworzył zapisy (poprzez Eurogamer) na testowanie zamkniętej wersji beta w VR.

Istnieje jednak kilka wymagań, które należy spełnić, jeśli chcesz być wzięty pod uwagę. Musisz nie tylko być właścicielem gry, mieć headset Windows Mixed Reality, być zarejestrowanym Microsoft Flight Simulator “Insider” i podpisać NDA, będziesz potrzebował nieco mocniejszego komputera niż gra bazowa – z Nvidia GeForce GTX 1080 lub 8 GB pamięci VRAM, a także 16 GB pamięci systemowej.

Nic dziwnego, że Microsoft może chcieć być ostrożny z rolloutem VR, ponieważ gra początkowo sprawiała problemy nawet na dobrym sprzęcie.

Jak gracze ocenią nowe doświadczenie VR? Będziemy śledzić temat na bieżąco!

Mafia: Definitive Editon

Gra Mafia: Definitive Edition opowiada historię Tommy’ego Angelo, taksówkarza, któremu zdarza się być w pobliżu, gdy para gangsterów musi szybko zniknąć.

Jego pomoc w eliminowaniu ich napastników nie pozostaje niezauważona, a Tommy nieświadomie rozpoczyna swoją karierę jako młodszy gangster. Początkowo czuje się jak za dawnych dni, z dużą ilością czasu spędzonego za kierownicą, ale z czasem musi również pomóc w ściąganiu długów i zaangażować się w znacznie ciemniejsze interesy.

Mafia: Definitive Edition została przebudowana od podstaw, aby skorzystać z nowszej technologii, z przekształconymi głównymi bohaterami i grafiką na miarę XXI wieku. Remake kultowej już gry powinien spodobać się fanom pierwowzoru.

Rezultat wygląda fantastycznie, a era prohibicji Chicago jest pełna nieskazitelnie zrekonstruowanych historycznych szczegółów, od muzyki big-bandu w dwóch stacjach radiowych, po świeżo wyprasowane, dwurzędowe garnitury i fedory. W video od IGN możecie zobaczyć porównanie pierwotnej wersji z 2002 roku z remake’iem.

Attenborough x Oculus

Alchemy Immersive, studio nagradzane nagrodami Emmys / Television Academy za wiele największych hitów z Attenborough’iem (brytyjskim odpowiednikiem naszej Krystyny Czubówny) i partner Oculus, tym razem pokazuje naszą planetę z dość nietypowej perspektywy, a do tego z wykorzystaniem technologii VR.

Przez pięć odcinków doświadczyć można konfliktów, zalotów i innych interakcji społeczności tego mikroświata.

Możliwości? Kibicuj skorpionowi lub stonodze w ich walce śmierć i życie; doświadcz procesu klonowania się mszycy oraz zobacz z bliska niesamowite struktury zbudowane przez armię zielonych mrówek.

Unikaj śmiercionośnej zasadzki pająka-pułapki i stań w obliczu śmiercionośnej muzycznej kołysanki pająka Portia. Łącząc spektakularne zbliżenia na żywo z mocą grafiki komputerowej, twórcom udało się przenieść na ekran nawet transformację gąsienicy z wnętrza jej kokonu.

/DS/