fbpx

Ciekawostki ze świata VR (8)


Blog / Wirtualna rzeczywistość 28 września 2020

Konferencja Facebook Connect napawa nadzieją twórców VR. Lepsza rozdzielczość gogli Oculus Quest 2 oraz niższa o prawie $100 cena obniża próg wejścia dla adeptów immersyjnych treści.

W tym wpisie przybliżymy parę ciekawostek z branży VR (Virtual Reality).

Varjo – rozdzielczość jak w oku?

“Widzimy ogromne zapotrzebowanie na przypadki użycia wirtualnej i mieszanej rzeczywistości, zwłaszcza, że duża część świata nadal pracuje zdalnie,” powiedział Timo Toikkanen, COO i następnie CEO Varjo, fińskiego producent zestawów słuchawkowych VR/AR o wysokiej rozdzielczości.

“Kiedy połączy się fotorealistyczną rozdzielczość i dokładne, zintegrowane śledzenie ruchu wokół oczu, które można znaleźć w naszych urządzeniach, z szeroką kompatybilnością oprogramowania, które oferujemy, możliwości tworzenia, szkolenia i prowadzenia badań w środowiskach wciągających są nieograniczone. Dzięki wsparciu ze strony naszej rosnącej grupy inwestorów, cieszymy się z możliwości skalowania naszej działalności i dostarczania najnowocześniejszych technologii, których nasi klienci potrzebują, aby zmienić sposób, w jaki pracują”.

Varjo jest znane ze swoich korporacyjnych zestawów słuchawkowych VR/AR typu “human-eye resolution”, w tym XR-1 Developer Edition, VR-2 i VR-2 Pro. Firmy takie jak Volvo Cars, Boeing, Audi i Siemens używają zestawów słuchawkowych Varjo do zastosowań przemysłowych, w tym szkoleń i symulacji, projektowania i inżynierii oraz badań i rozwoju.

Haptyczne buty – to mały krok dla człowieka, a jaki dla ludzkości?

Chyba każdy z nas w czasie pandemii tęsknił za koncertami i ich energią – od teraz te emocje możesz przeżywać w zaciszu swoich 4 ścian. Wystarczy, że zaopatrzysz się w… odpowiednie buty.

“Wbudowana platforma pozwala nam na dalsze doskonalenie doświadczeń i zapewnia bardziej unikalne dostosowanie na poziomie indywidualnym”, powiedziała Susan Paley, prezes firmy DropLabs w oficjalnym wydaniu. “Opracowaliśmy zastrzeżoną technologię, którą zintegrowaliśmy z konsolą środkową buta, przetwarzającą sygnały audio na wibracje”.

“Kiedy te wibracje są odbierane przez stopy i zsynchronizowane z tym, co słyszysz w uszach, to jest to całkowicie transformujące doświadczenie dla cyfrowej rozrywki. Chociaż początkowo chcieliśmy odtworzyć uczucie towarzyszące słuchaniu muzyki na żywo, dodanie tej warstwy zanurzenia do gier, filmów i VR jest następnym, ekscytującym poziomem”.

Bez wątpienia te haptyczne sneakersy są niemałą rewolucją – odkryją przed nami zupełnie nowe, głębsze doświadczenia. Będą dobrze komponować się z szeroką gamą istniejących gier i doświadczeń VR.

VR- praca zdalna w wirtualnej rzeczywistości.

Osiągnięcie spójności zespołu nie jest łatwym zadaniem nawet wtedy, gdy wszyscy pracują w tym samym biurze. Dla międzynarodowego biznesu, w którym zespoły są rozmieszczone na całym świecie, utrzymanie takiej jedności wydaje się niemal niemożliwe.

Kilka lat temu Vive, firma zajmująca się tworzeniem w technologii VR, zdała sobie sprawę, że potrzebuje narzędzia do prowadzenia współpracy i łatwego dzielenia się swoją pracą rozwojową w różnych strefach czasowych, aby stworzyć i utrzymać prawdziwą kulturę pracy zespołowej.

Jak można się domyślać, rozwiązanie jest ściśle powiązane z technologią virtual reality i jej możliwościami. Jeszcze przed obecną pandemią, Vive zdał sobie sprawę, że przyszłość szybko staje się coraz bardziej globalna i odległa. Chociaż istnieją korzyści, zauważyli, że zdalna praca wiąże się z izolacją, spadkiem chemii zespołu i awariami w komunikacji. Ton w e-mailu jest często błędnie interpretowany, rozmowy wideo mogą się wyczerpywać, a nawet pogłębić poczucie, że nie ma Cię z członkami zespołu.

Zadali sobie więc pytanie, czy VR może pomóc w budowaniu relacji w zespole? Jak wyglądałaby produktywna przestrzeń spotkań w VR? W jaki sposób można zbudować coś, co koncentruje się na budowaniu kultury zespołowej i co trzeba by osiągnąć, aby produktywność nie została utracona w zestawie słuchawkowym?

Czy udało się osiągnąć cel – oceńcie sami!

/DS/